REKLAMAČNÝ PORIADOK
- Obchodník zodpovedá za vady tovaru a spotrebiteľ je povinný reklamáciu bezodkladne uplatniť u Obchodníka podľa platného reklamačného poriadku.
- Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje tento Reklamačný poriadok.
- Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený Kupujúcim od Obchodníka vo forme elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu Obchodníka.
- Reklamačný poriadok v tejto podobe je platný pre všetky obchodné prípady, pokiaľ nie sú zmluvne dojednané iné záručné podmienky.
- Kupujúci má právo uplatniť si u Obchodníka záruku len na tovar, ktorý vykazuje vady, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo Obchodník, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u Obchodníka.
- Počas záručnej doby má Kupujúci právo na bezplatné odstránenie chyby po predložení tovaru vrátane príslušenstva, dokumentácie, návodu oprávnenému zástupcovi Obchodníka, a preukázaní, že tovar bol zakúpený u Obchodníka a je v záručnej dobe (napríklad dokladom o zaplatení, záručným listom, atď.).
- Reklamácie vybavuje Obchodník písomne alebo elektronicky. Ak tovar vykazuje vady, Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu v prevádzkarni Obchodníka tak, že doručí tovar vrátane príslušenstva na adresu Imperial VITAMINS, s. r. o., Horná 13, 038 61 Vrútky, reklamačný formulár a tento doručí poštou spolu s reklamovaným tovarom alebo reklamačný formulár doručí elektronicky. Pri uplatnení reklamácie je Kupujúci povinný preukázať, že tovar bol zakúpený u Obchodníka a je v záručnej dobe (napríklad dokladom o zaplatení, záručným listom, atď.).
Podobu formulára určí Obchodník a jeho vzor umiestni na internetovej stránke elektronického obchodu Obchodníka. Kupujúci je povinný vo formulári presne označiť druh a rozsah vád tovaru, ako aj časový okamih zistenia vady. Tovar zaslaný na dobierku Obchodník nepreberá. Obchodník odporúča Kupujúcemu reklamovaný tovar poistiť. Reklamačné konanie tovaru, ktorý sa dá objektívne doručiť Obchodníkovi začína dňom, kedy sú splnené všetky nasledujúce podmienky:
- a) doručenie vyplneného reklamačného formulára od Kupujúceho Obchodníkovi,
- b) doručenie reklamovaného tovaru vrátane príslušenstva od Kupujúceho Obchodníkovi.
- Začiatok reklamačného konania je zároveň dňom uplatnenia reklamácie.
- Záruka sa nevzťahuje na vady, o ktorých bol Kupujúci v dobe uzatvárania zmluvy upozornený Obchodníkom, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola spotrebiteľská zmluva uzatvorená, musel vedieť.
- Obchodník je povinný prijať reklamáciu.
- Ak Obchodník zodpovedá za vadu predanej veci, Kupujúci má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od spotrebiteľskej zmluvy odstúpiť, podľa § 621 ods. 1 Občianskeho zákonníka.
- Obchodník poskytne Kupujúcemu písomné potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru, resp. o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady Kupujúcim. Obchodník v potvrdení o prijatí reklamácie uvedie primeranú lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota na odstránenie vady je najviac 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Obchodník nemôže ovplyvniť.
- Ak Obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi Kupujúcemu. Ak Kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.
- Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil Obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil Kupujúcemu značné ťažkosti.
- V prípade výmeny tovaru za nový dostane Kupujúco doklad, na ktorom bude uvedený vymenený tovar, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe pôvodného dodacieho listu a tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru za nový začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar.
- Ak sa Kupujúci a Obchodník dohodli na odstúpení od zmluvy alebo jej časti, vráti Kupujúci vec Obchodníkovi na náklady Obchodníka.
- Obchodník po odstúpení od zmluvy vráti Kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci Obchodníkovi.
- Obchodník vráti kúpnu cenu Kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil Kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak Kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša Obchodník.
- Záručná doba je dva roky (pokiaľ nie je pre konkrétne prípady poskytnutá spotrebiteľská záruka) a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru Kupujúcim. Ak je na tovare, na jeho obale alebo návode uvedená v súlade s ďalšími právnymi predpismi lehota na použitie tovaru, skončí sa záručná doba uplynutím tejto lehoty. Vada tovaru a nároky vyplývajúce z vady tovaru musia byť uplatnené do konca záručnej doby. Uplynutím záručnej doby zaniká právo na uplatnenie reklamácie.
Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť 1.7.2024. Zmeny reklamačného poriadku vyhradené.